Nu ți-am promis niciodată o grădină de trandafiri – Hannah Green

„-Ce naiba e realitatea ta, daca nu exista dreptate si minciuna e trecuta sub tacere si cei care isi pastreaza credinta in dreptate au suferit? Helene si-a tinut cuvantul in privinta lui Ellis si eu la fel. Ce naiba mai e atunci si realitatea asta a ta?
-Uite ce e, spuse Furii, nu ti-am promis niciodata o gradina de trandafiri. Nu ti-am promis niciodata dreptate absoluta…(si-o aminti brusc pe Tilda, evadand din spitalul din Nungerg si disparand in orasul Zvasticii, si apoi intorcandu-se razand in felul acela al ei care era o parodie aspra, scrasnita a rasului: „Shalom Aleihem, doctore, sunt mai nebuni decat mine!”)… Si nu ti-am promis niciodata liniste sau fericire. Eu nu te pot ajuta decat sa devii libera sa lupti cu toate aceste lucruri. Singura realitate pe care ti-o ofer e lupta, si a fi sanatos inseamna sa fi liber sa o accepti sau nu atata cat poti. Nu ti-am promis niciodata minciuni, si lumea perfecta a gradini de trandafiri e o minciuna… si de o potriva un plictis.”

Lasă un răspuns

